En Slösas vardag

Odd Molly - Benefit Cosmetics - Livet

fredag 2 april 2010

Viktiga utredningar


Igår avhandlade jag och M mycket viktiga saker under vår kaffestund vid Fredis. Bland annat diskuterades frisyrer och öron. Jag tycker M borde klippa sitt hår kort typ i en bob eller page. Jag har en fantastisk bild i huvudet men den enda jag hittade på google var den här:


Och egentligen är jag inget fan av Rihanna, men den där frisyren är helt snygg även om den verkar mer uppsatt än kort.

En dam som växt i mina ögon är Jennifer Love Hewitt. Hon var fullkomligt olidlig i Ensamma hemma (Party of five? vilken mysko översättning) men har sådär visat andra kvaliteter i Spökviskaren. Hennes väldigt välspacklade och genomtänkta yttre förstörs dock ibland av hennes... öron. Jag vet att sådant är småaktigt, men de är groteska. Det är svårt att hitta en bra bild på hennes öron för hon vet säkert om att hon ska dölja dem...


Nåja, efter att vi avhandlat sådär viktiga saker åkte vi till loppishallen och blev påhälsade av gamla obekanta. Jag köpte tre vackra saker som var totalt onödiga som vanligt.

Apoteksburkar (en brun och en blå) Stig Lindberg för Gustavsberg


Mahonki-tekanna från Arabia





Och nu är det påsk... men jag har ännu inte smaskat memma :(




1 kommentar:

  1. alltså. rihanna. afro- och/eller plasthår, det är det du ger mig som frisyrförebild? hon var inte ens påtänkt på femtiotalet!

    SvaraRadera