En Slösas vardag

Odd Molly - Benefit Cosmetics - Livet

lördag 10 april 2010

En långsam lördag

Jag har en ganska långtråkig lördag framför mig. Ingenting händer och den mest spännande händelsen hittills i dag var då jag hällde "kodin putkimies" i bastuns golvbrunn. Det är verkligen röj här på gatan.

P. googlar cykelhjul och kalkylerar sin ekonomiska situation vilket får mig att fundera över min egen. Jag har hållit mig i skinnet de här 10 dagarna som gått sedan löning. Inga onödiga utgifter här inte! Egentligen beror det väl på den 200 euros räkning som kom från vattenverket och skulle betalas 1.4. Man blir liksom inte så sugen på att slänga pengar kring sig efter att ha startat månaden med en sådan betalning. Gärna skulle jag få vattenräkningar lite oftare iom att dendär sträckte sig från 18.6.2009-30.4.2010. Men man kan väl inte begära så mycket från vattenverket heller.

Egentligen skulle jag behöva de här:


I och med att jag missbrukat dem totalt så de tagit slut och nu känner jag mig "halv". That gal och Hello Flawless i I'm swell shell från Benefit cosmetics. Men då är risken att jag klickar hem de här också... allt för stor:


Sugarbomb och Stay don't stray från samma märke. Och vips skulle nivån i pengabingen sjunka så lågt att jag endast kunde bada ena tån i mynten. Och egentligen vill jag ju ha de här klänningarna från Blossom:



Eller den här fantastiskt snygga jackan med ett allt för oekonomiskt pris.


Nåja, jag får drömma vidare om dedär klänningarna och jackan. Min lånehaj har sagt sig ha pengar att låna men hon lånar inte till sådana här onödigheter ;) Nu ska jag gå och skölja min rörmokare. Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar