En Slösas vardag

Odd Molly - Benefit Cosmetics - Livet

onsdag 14 april 2010

Sköna soliga onsdag

Idag var det flygande fläng på jobbet. Efter det hann jag med en liten tur till centrum med mamsen. Jag velade om jag skulle köpa dendär klänningen vid Blossom. Jag kom så långt att jag stod med den i kassan och synade sömmarna med Cecilia. Hon gjorde valet enkelt för mig och sänder därför tillbaka klänningen till OM. Inget köp denna gång.

Ikväll fick jag dock sms om att mitt paket från Campadre anlänt till Siwa. Jag sprang iväg dit och hämtade ut min vita påse. Hurra att givealot-tunikan passade och var så fin... speciellt då jag förhoppningsvis får en najs brunaa nångång snart.

När jag hängde tvätt för nån minut sen beslutade jag mig för att inte köpa nån OM före jag sålt mina andra kläder på loppis. Alltså inte alla kläder, utan de två flyttlådor jag plockat ihop. Nu är det bara att ta reda på vad bord kostar osv. Jag ger det som ett löfte åt mig själv... inte som ett hot!


btw.

Till sommaren planerar jag in att leva livet som Lyxhustru. P fick nämligen besked om 4 månader jobb vid UPM fr.o.m. maj. Han kommenterar det hela med att om jag skulle ha någon hemlig läsare som är hög chef och behöver en ingenjör i produktionsekonomi till sitt arbetsteam, så får denne gärna ta kontakt så fort som möjligt så tackar han ja till det jobbet istället. As if!

På P:s inrådan kommer jag ha en "rolig" tävling på min blogg imorgon (riktigt kul...hm).

1 kommentar:

  1. ett loppisbord kostar kring tjugonånting har jag hört. satsa på det, så får du shoppa OM med gott samvete sen! :D

    SvaraRadera