En Slösas vardag

Odd Molly - Benefit Cosmetics - Livet

fredag 23 april 2010

Skriv upp det!

Jag är en ung kvinna med tur. För andra veckan i rad kammade jag hem flaskan i vinlotteriet. Strunt samma att jag inte vet ett uns om rödvin och tycker att det smakar blod - kan man tävla och lotta så ska man.


(här kan du läsa massor om vinet... om du är en sådan som bryr sig om sånt)

På flaskans fina etikett står det dessutom We know who we are, but not what we can become. Som den litterära person jag är finner jag det charmerande att folk i Argentina kommer på att citera Shakespeare på vinflaskan. Vinet är från år 2008, jag undrar jag vad som står på flaskorna från 2009 ;)

Sedan kan man förstås undra om citatet verkligen är helt korrekt... borde det inte stå We know what we are, but know not what we may be från Hamlet? Nåja. Efter nåt glas gör det väl ändå ingen skillnad om det är rätt eller fel! Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar