En Slösas vardag

Odd Molly - Benefit Cosmetics - Livet

torsdag 9 december 2010

En dålig vecka hittills

Den här veckan är riktigt skräpig och närapå förstörd redan. Idag ringde en reporter till jobbet och ville diskutera en äiru-undervisningen med mig. Trots att min kollega vänligt förklarat att det finns andra skolor inblandade i projektet ville denna reporter ändå prata med mig. Man har ju hört att de kan vara envisa...

Via telefon berättade hon att hon tidigare idag bestämt med den finska skolan att hon skulle komma och intervjua under lektionstid nästa tisdag, men att hon ju måste kolla att det är okej med mig också. Som What!? jag är ju bara den lärare som skulle intervjuas... det var ju fint att hon kom på att fråga. Jag förklarade igen att det finns en annan lärare som har fler elever i sin grupp och som istället skulle kunna intervjuas i och med att skoldirektören också ansett att de andra två skolorna kunde bli mer synliga i media. Reportern ville inte lyssna på detta i och med att hon redan bestämt med finska skolan. Så förklarade jag att hon skulle störa min undervisning om hon intervjuade och att det enbart finns två timmar kvar före julen. Detta resonemang kunde hon inte heller förstå och klagade på att hon ju då "måste börja om från början och ringa två andra skolor". Jag blev lite arg och förklarade åter igen att jag inte vill missa mina lektioner för att det är orättvist mot eleverna. Då sa reportern att hon ju inte kan komma om jag absolut säger nej men att det är ju synd för hon måste ju ringa två skolor och börja om från början igen... Jag blev helt jäkla sne' 0ch sa att då säger jag stopp för det finns andra som kan medverka. Hejdå!

Sedan ska man sitta och ha morkkis över att man är ovillig att hjälpa till och dessutom skickar en reporter på en intet ont anande kollega i annan skola. Men var farao klämmer skon? Reportern skulle ju ha varit så smart att hon ringt mig till först och inte anta att jag helt villigt skulle gå med på en intervju.

Gör ditt jobb ordentligt nästa gång och sluta gnäll!!!

1 kommentar:

  1. herregud va du e kändis som alla vill intervjua helt plötsligt! men HEJA! va i helsinki e de för sätt? rätt åt henne.

    SvaraRadera